Když se Mája rozhodla z rodného Brna odejít k nám do Děčína, pracovala na manažerské pozici v soukromé firmě. Předtím vystudovala angličtinu, ruštinu a portugalštinu na MU a učila ve škole s alternativním přístupem k výuce (Daltonský plán).
„Do Děčína jsem odešla nejen kvůli práci svého muže, ale také kvůli nádherné přírodě, která vždy byla naší součástí. Horolezení, pěší túry a aktivity spojené s přírodou mě doprovázely i v předchozí práci, když jsem byla garantkou zájezdů a průvodkyní zemí Latinské Ameriky.
Škola Svět je pro mě další smysluplný projekt, kterému plánuji věnovat svůj čas, energii i srdce.
Jan působí ve škole Svět jako rozvojový manažer. Má na starosti inovace a strategické směřování školy, její propagaci i rozvoj vnějších vztahů. Věnuje se tomu, aby škola držela krok s dobou, hledala nové cesty a zároveň zůstávala věrná svým hodnotám.
„Měl jsem možnost být u začátků projektů, které se staly významnými značkami – například Liftago nebo Adler (dnes Malfini). Několik let jsem pracoval v Inovačním centru Ústeckého kraje jako projektový manažer, kde jsem podporoval firmy a startupy v jejich rozjezdu. Už od mládí jsem se ale věnoval i oblasti vzdělávání – ať už formou táborů, nebo pobytových akcí pro děti z vyloučených lokalit. Nyní, když mám sám malého syna, cítím, že po všech zkušenostech se přirozeně vracím k tomu, co je mi nejbližší – ke školství. Jsem rád, že mohu spojit svou profesní zkušenost s osobní vášní a podílet se na rozvoji školy, která hledí do budoucnosti a staví na smysluplných hodnotách.“
Jan do školy přináší zkušenosti ze světa byznysu a inovací, ale také cit pro vzdělávání a práci s lidmi. Je pro nás oporou v oblasti strategického rozvoje a partnerství a zároveň inspirací v tom, jak propojovat svět vzdělávání s moderním podnikáním a společenskými potřebami.
Šárka vystudovala VŠE v Praze a pracovala přes 20 let v soukromém sektoru na manažerské pozici. Před 15 lety začala v Děčíně organizovat nejprve mimoškolní aktivity v oblasti jazykového vzdělávání a následně se stala spoluzakladatelkou první Montessori základní školy v Ústeckém kraji.
„Jako dítě jsem chodila do školy moc ráda. Pocházím z učitelské rodiny, ve škole jsem vnímala přívětivou atmosféru. Učitelé mě respektovali, dávali mi najevo svou náklonnost, nepocítila jsem neúspěch. Mám dva dospělé syny a hodně mě mrzelo, že neměli možnost školu vnímat tak, jako já. To byla moje motivace pro založení soukromé školy v Děčíně. Mojí prioritou je, aby se děti v naší škole cítily spokojeně, těšily se do Světa a učení je bavilo.“
Šárka je spoluzakladatelka naší školy a po jejím boku stojí pevně celou dobu její existence. Je to duše našeho Světa, která má tendenci se stále rozvíjet a posouvat vpřed.
Pracuje ve škole Svět jako asistentka ředitelky. Podílí se na administrativním chodu školy, komunikuje s rodiči a vyřizuje každodenní organizační záležitosti.
„Po ukončení střední školy jsem pracovala ve státní správě – nejprve na městském a po nějaké době na krajském úřadě. Když jsem dostala možnost pracovat ve škole a školce Svět, tak jsem ze začátku váhala, ale nabídku nakonec přijala. Brzy jsem poznala, že jsem se rozhodla správně. Ve Světě pracuji od roku 2015 a stále chodím do práce ráda. Do práce, která je smysluplná, kde je rodinná atmosféra a skvělý kolektiv.“
Míša je náš hodinový strojek, bez kterého by se ručičky na ciferníku nemohly pohybovat. Obracejí se na ni rodiče, učitelé, zájemci, úřady s rozmanitými požadavky a úkoly a Míša je stále milá, ochotná a usměvavá.
Kateřina působí ve škole Svět jako koordinátorka předškolního vzdělávání a školní družiny. Zajišťuje organizační i pedagogické vedení těchto úseků, pečuje o komunikaci s rodiči a má na starosti také agendu spojenou se stravováním a výdejnou.
„Věřím, že první roky dítěte jsou klíčové pro celou jeho budoucnost. Jsem moc ráda, že mohu být i já součástí Montessori pedagogiky a vytvářet dětem vhodné prostředí, které je rozvíjí, motivuje a kde se vzájemně učíme, respektujeme a inspirujeme. Již od dětství jsem inklinovala k práci s dětmi a učitelství – nejdříve pečovala o mladší sourozence, mnoho let vedla dětský folklórní soubor a působila i jako učitelka v klasické mateřské škole. Ale až hledání nejvhodnější formy vzdělávání pro mé tři děti mě přivedlo od domácího vyučování až k Montessori škole, kde jsme konečně všichni našli to pravé.“
Kateřina má dlouholeté praktické zkušenosti s prací s dětmi v rámci volnočasových aktivit, soukromého hlídání a působila i jako učitelka v běžné mateřské škole. Její životní cesta, byť ne směrem přímým, ji však zavedla k alternativní výchově a školství, ve kterých se našla.
Ivča u nás učí od září 2022 a hned se stala velikou posilou nejen anglického týmu.
„Už od mládí mě bavila práce s dětmi. Chodila jsem na skauta, hlídala děti nebo doučovala. Takže výběr vysoké školy pedagogické byl jasný. Po vysoké škole jsem učila několik let, až do mateřské dovolené, na státní základní škole. Po narození první dcery jsem začala objevovat i jiné možnosti přístupu k výchově a k výuce.“
Ivča k dětem přistupuje velmi trpělivě a přirozeně. Je oblíbená nejen mezi dětmi, ale i kolegy. Za tuto posilu jsme také velice vděční.
Zuzka vnímá děti jako partnery a učitele, od kterých se denně učí novým věcem. Toto vzájemné obohacování ji motivuje k tomu, aby jim předávala své vlastní zkušenosti a moudrost.
Ačkoli původně vystudovala obchodní akademii, mateřství v ní probudilo novou vášeň a smysl života. Vedena touto nově objevenou láskou k pedagogice se rozhodla rozšířit své vzdělání o studium na Střední pedagogické škole. Tento krok jí otevřel dveře k práci, která ji skutečně naplňuje.
Nyní Zuzka působí jako asistentka pedagoga v Soukromé ZŠ a MŠ Svět, kde může naplno uplatnit svou lásku k dětem, pedagogické znalosti a přirozený talent pro výchovu a vzdělávání.
Sarii je veselá a tvořivá učitelka, která dětem pomáhá objevovat radost z hudby a jazyků. Pochází z Malajsie a housle studovala na prestižní Akademii múzických umění v Praze. Během studií vystupovala s orchestry po celé Evropě.
„Hudba a jazyky jsou pro mě cestou, jak propojit učení se hrou a radostí. V hodinách klavíru i angličtiny chci dětem ukázat, že vzdělávání nemusí být povinnost, ale může být zábavou plnou hudby, her, příběhů a úsměvů.“
Dnes působí v Děčíně, kde vede hodiny klavíru a angličtiny. Ve volném čase ráda hraje na housle, věnuje se háčkování a obdarovává své blízké ručně vyrobenými dárky. Její energie, nadšení a laskavý přístup jsou pro děti i rodiče velkou inspirací.
Ve Světě pracuje od roku 2024 jako asistentka v 1. trojročí. Učení má v rodině, takže k této profesi měla vždy velmi blízko. Vystudovala gymnázium a poté si dodělala kurz asistenta pedagoga, protože věděla, že chce být součástí školního prostředí, kde se děti rozvíjejí nejen vědomostně, ale i lidsky.
„Práce s dětmi mě naplňuje – každý den je jiný a pokaždé mě něčím překvapí. Baví mě sledovat, jak děti přemýšlí, jak objevují svět a jaké pokroky dělají. Zároveň mě těší, že i já se od nich pořád něco učím.„
Lukáš pracuje především se staršími dětmi na 1. stupni ZŠ a jeho předností je mimo jiné i široký všeobecný přehled, který uplatňuje v kosmické výchově. Děti provází i matematikou, českým jazykem nebo hudební výchovou.
„V roce 2014 jsem se rozhodl opustit nudnou práci v kanceláři a vydat se do „Světa“. Od té doby můžu zažívat každý den nové objevy, dozvídat se zajímavá fakta, potkávat skvělé lidi a hlavně podílet se na něčem smysluplném. Svůj volný čas trávím nejraději s manželkou a dcerou. Jinak mě moc baví cestování a hudba.“
Lukáš je velkou inspirací pro děti, ale i pro ostatní členy pedagogického týmu. Dokáže být milým a zároveň spravedlivým parťákem nejen při společných hrách během družiny. Je moudrým a sečtělým rádcem při objevování světa ve Světě, na kterého se děti rády obrací. Lukáš dětem předává nejenom vědomosti, ale je pro ně i velkým morálním vzorem a přirozenou autoritou.
Bára je koordinátorkou studia na 2.stupni a vyučuje matematiku a občanskou výchovu.
„Věřím, že škola by měla být místem, kde se děti cítí bezpečně a mají prostor pro svůj osobní i vědomostní růst. Chci je podporovat v rozvoji samostatnosti, kritického myšlení a odpovědnosti za vlastní vzdělávání. Snažím se vytvářet prostředí, kde žáci nejen získávají vědomosti, ale také důvěru ve své schopnosti a respekt k ostatním.“
V současnosti se věnuje psychoterapeutickému výcviku, který jí umožňuje lépe chápat vnitřní svět žáků a citlivěji reagovat na jejich potřeby. Tyto dovednosti přirozeně propojuje se svou pedagogickou rolí.
Vystudovala Management na VŠE v Praze a Evropská teritoriální studia v Česku i Německu. Přesto ji to vždy táhlo k dětem a psychoterapii – směr, kterým se dnes s radostí ubírá.
Kromě své role rozvojového manažera si Honza ve škole Svět bere na starost také tělesnou výchovu. Do výuky přináší úplně nový pohled – tělocvik chápe jako prostor pro praktické dovednosti do života, rozvoj wellbeingu a schopností, které děti využijí i v budoucím povolání.
„Tělocvik už dávno není jen o běhání za míčem. Chci, aby si děti odnesly praktické dovednosti, které jim mohou pomoci v každodenních i krizových situacích. Proto se zaměřujeme na dodatečné znalosti jako např. první pomoc, orientaci v nečekaných situacích, záchranu tonoucího atd. V neposlední řadě mi půjde o efektivní spolupráci v týmu. Věřím, že když děti chápou smysl pohybu, učí se mu přirozeně a s radostí. A právě to je pro mě nejdůležitější – aby tělesná výchova byla cestou k sebevědomí, zdraví a radosti ze života.“
Honza propojuje tělesnou výchovu s širším kontextem – s historií moderního sportu a přemýšlí se žáky, co je důležité pro různé profese. Každá práce vyžaduje jiné schopnosti – někde fyzickou kondici, jinde schopnost zvládat stres nebo rychle reagovat v krizových situacích. Díky tomu děti získávají z tělocviku víc než jen sportovní dovednosti – učí se spolupracovat, přemýšlet a rozvíjet praktické návyky pro život.
Jsem pedagog tělem, ale hlavně duší. Už jako dítě jsem věděla, že jednou chci učit – ne kvůli katedře, ale kvůli dětem a světu, který s nimi mohu objevovat. Učila jsem už při studiu na gymnáziu v DDM a tato zkušenost mě ujistila, že vzdělávání má pro mě hlubší smysl.
Věřím, že základním stavebním kamenem by měla být vzájemná úcta a respekt, že jedinou skutečnou autoritou je autorita přirozená a vyznávám heslo, že kdo chce zapalovat, musí sám hořet. Můj přístup ke vzdělávání není postavený na výkonu, ale na vztahu, motivaci a důvěře.
Díky lásce ke knihám jsem se vydala směrem ke studiu českého jazyka a literatury – tento obor je mým domovem dodnes. Dokončuji doktorát na Pedagogické fakultě UJEP a své zkušenosti sdílím nejen s dětmi, ale i s budoucími učiteli.
Měla jsem možnost učit i na mezinárodní škole, kde jsem si ověřila, že můj pohled na vzdělávání není mým naivním a zbožným přáním, ale v některých kruzích již zcela běžným přístupem. Těší mě být součástí školy, kde se na děti díváme s důvěrou a respektem a kde věříme, že každý má v sobě jedinečný dar.
Diana působí ve škole Svět jako školní psycholožka a vedoucí školního poradenského pracoviště. Poskytuje podporu dětem, rodičům i pedagogům a pomáhá vytvářet prostředí, kde se každý může rozvíjet a cítit respekt.
„K psychologii mě to táhlo už od základní školy, a proto pro mě bylo její studium přirozenou volbou. Vždy jsem se zajímala především o neurovědy, ale narození syna mne nasměrovalo i k otázkám výchovy, vzdělávání a vlivu přírody na dětský vývoj. Během studií jsem působila jako asistent pedagoga v alternativní škole, což mi ukázalo sílu individuálního přístupu a menšího kolektivu. Sama jsem základní školu prožila v malotřídce, kde jsme trávili spoustu času venku, a věřím, že je to jedna z věcí, která mne dodnes formuje v osobním i pracovním životě. Takový dojem ze školních let bych přála každému. Věřím, že právě tohle může Svět našim žákům dát.“
Diana propojuje odborné znalosti s citlivým přístupem k dětem a je pro nás důležitou oporou při řešení náročných situací i hledání cest k porozumění.
Lenka k nám přišla v roce 2021 po dlouholeté pedagogické praxi, kterou si zpestřila i podnikatelskou zkušeností. Pomáhá především ve 4. a 5. třídě ZŠ, kde uplatňuje svůj trpělivý přístup ke všem dětem.
Už víc než deset let se pohybuji ve světě vzdělávání a IT. Teoretické znalosti mám v malíku, ale nejsem jen učebnicový typ. Během let jsem si prošel i rolí IT technika v soukromém sektoru, takže vím, jak technologie fungují nejen v učebně, ale i v reálném světě.
Aktuálně mě nadchlo projektové řízení v marketingu, kde se snažím propojit svou vášeň pro technologie s efektivním řízením procesů. A když zrovna nepracuji, najdete mě s rodinou, na zahradě, u vody nebo v posilovně.
Teresa pochází z Irska a hudba je její vášní. Píše a zpívá vlastní písně, hraje na kytaru a věnuje se také africkým a brazilským bubnům, které nejen ovládá, ale i vyučuje. Už více než 20 let vystupuje a hraje v různých bubenických skupinách v Irsku – a teď by ráda tuto energii a rytmus přinesla i do Děčína.
„Jsem moc ráda, že můžu učit angličtinu právě v Škole Svět. Jako rodilá mluvčí mám možnost dětem přiblížit jazyk naprosto přirozeným způsobem – mluvíme spolu každý den, hrajeme si, zpíváme a objevujeme angličtinu tak, jak se učí malé děti svůj mateřský jazyk. Baví mě sledovat, jak děti dělají pokroky, jak si začínají věřit a nebojí se mluvit. A ještě k tomu se u toho všichni skvěle bavíme!“
Teresa je nejen skvělou učitelkou, ale i inspirací pro děti i celý náš tým. Jsme moc rádi, že je součástí naší komunity.
Kryštof vyrůstal obklopen uměním – jeho rodiče jsou akademičtí malíři, a tak si k výtvarné tvorbě našel blízký vztah už od dětství. Vystudoval FSE UJEP a unikátně spojuje umění a management ve svém přístupu ke vzdělávání. Ve své výuce výtvarné výchovy a estetické výchovy propojuje historické a umělecké souvislosti s dnešním světem.
Věří, že činorodost je jednou z nejvyšších lidských ctností. Sám je autorem komiksových sešitů, které nejen tvoří tradičními výtvarnými technikami, ale také s nimi jezdí po celé ČR na různé festivaly a konference. Ukazuje díky tomu dětem, že každý může skrze své nadání, kreativitu a zájmy vytvářet jedinečné projekty, které mohou změnit svět.
Jiřinka s námi spolupracuje už dlouhá léta jako lektorka NJ mimoškolních aktivit.
„Němčina je mým velkým koníčkem. Během své pedagogické praxe jsem učila na českých i německých školách, účastnila jsem se mnoha česko-německých projektů, absolvovala jsem velké množství zahraničních stáží v Německu, jsem proškolena na asistentku vyučovací metody CLIL. Spolupracuji s německo českými organizacemi (Goethe institut, SGUN,TANDEM, Fraus- a Hueberverlag, Kiez, Česko německý fond budoucnosti).
Mým mottem je citát od Rebeccy Eanes – Chovat se k dětem s úctou, soucítit s nimi, naslouchat jim, když mluví, projevovat jim respekt a být k nim laskaví, nic z toho neznamená, že je rozmazlujeme. Znamená to prostě, že se k nim chováme jako k lidským bytostem.“
Marťa k nám přišla v roce 2023, kdy ještě na mateřské dovolené toužila po troše zábavy. Organizovala Hravé soboty plné soutěží a výletů a nakonec zakotvila v Malém Světě, který je jí blízký nejen díky malému synkovi.
„Pedagogická fakulta byla pro mě jasná volba již od dětství. Po studiích několika oblastí v pedagogice jsem našla své místo v preprimárním vzděláváním. 13 let jsem pracovala ve státní mateřské škole a v současné době při rodičovské dovolené jsem byla oslovena na spolupráci se školou Svět. Za tuto nabídku jsem velice vděčná a cením si, že mohu být součástí týmu.
Práce v MŠ je pro mě velice inspirativní a motivační. Ráda děti i sebe nechávám objevovat. Snažím se inspirovat, podporovat přirozenou zvídavost a rozvíjet dětskou fantazii. Mým cílem je navodit rodinnou, respektujicí a láskyplnou atmosféru.„
Petra k nám přišla v roce 2024 a posílila naší školku pro nejmenší.
„Naskytla se mi příležitost pracovat v Malém Světě a jsem za to ráda. Baví mě sledovat pokroky dětí a být součástí jejich citlivého a křehkého světa. Těším se, že je budu provádět různými cestami, motivovat je, rozvíjet a zažívat s nimi radost a smích. Mým cílem bude být jim oporou a jistotou na začátku jejich života.“
Hanička k nám přišla v roce 2019 s dlouholetou praxí učitelky v MŠ. Dětem pomáhá rozvíjet dovednosti a znalosti pomocí Montessori pomůckami, které u nás suplují běžné školkové hračky.
„Ráda s dětmi objevuji nové informace a podporuji jejich přirozenou zvídavost. Vystudovala jsem Střední pedagogickou školu v Ústí nad Labem a od té doby pracuji jako pedagog v MŠ. Mám dvě dospělé děti. Baví mě život, cestování, sport a práce na zahradě. Cením si toho, že mohu být součástí týmu a pracovat v Montessori školce Svět.“
Hanka je skvělou kolegyní, která vždy ráda pomůže. Je dar, když někdo umí rozdávat stále úsměv a projevovat lásku k dětem a je obrovský dar mít takového člověka v týmu naší školy.
Katka je novou posilou mateřské školy a zároveň působí jako lektorka kroužků Vzdělávacího centra Svět. Přináší s sebou bohaté zkušenosti s prací s dětmi a nadšení pro vytváření prostředí, kde se děti mohou svobodně rozvíjet.
„Už od dětství jsem inklinovala k práci s dětmi – nejdříve jsem pečovala o mladší sourozence, později vedla dětský folklórní soubor a působila jako učitelka v klasické mateřské škole. Hledání nejvhodnější formy vzdělávání pro mé tři děti mě nakonec přivedlo až k Montessori pedagogice, kde jsme konečně našli to pravé prostředí. Dnes působím ve škole Svět jako posila v mateřské škole a zároveň vedu kroužky ve Vzdělávacím centru Svět. Jsem ráda, že mohu dětem vytvářet prostředí, které je rozvíjí, motivuje a kde se vzájemně učíme, respektujeme a inspirujeme.“
Katka do našeho týmu přináší energii, empatii a opravdovou radost z práce s dětmi. Její přístup je citlivý a respektující, zároveň ale inspiruje děti k samostatnosti a objevování.
Jako pedagog pracuje už 18 let a v Montessori škole je s námi 10 let. I přesto má pocit, že ji svět dětí stále obohacuje a naplňuje.
„Svět dětí mě provází celým životem napříč mými činnostmi. Dětský svět plný přirozenosti, pravdivosti a bezpodmínečné lásky mě fascinoval už od dospívání. Nejprve jsem jezdila na dětské hudební tábory jako vedoucí, po Gymnáziu jsem začala studovat obor Učitelství v mateřské škole a rovnou začala pracovat i jako učitelka ve vesnické MŠ. Po narození mého syna jsem cítila, že já i mé dítě potřebujeme jiné prostředí, než to v klasickém školství. To jsem objevila při vstoupení do MŠ Svět, Svět se stal pro mne druhým domovem, rozšířenou rodinou a je krásné sledovat její vývoj už od počátku založení. Po narození dvou dcer a životě v přírodě jsem ucítila další vnitřní změnu a bylo až zázračné, že mé vize, byly i nápadem vedení školy. Vznikla tak dětská skupina pod centrem Montessori a já mohu naplňovat pro mě smysluplnou Montessori pedagogiku s propojením s přírodou a rodinným (komunitním) prostředím díky menšímu počtu dětí.“
Verča miluje poslech i tvorbu hudby, tanec a hlavně přírodu, zahradu a pestrý život v naší rodině. Ve své práci vše ráda propojuje a tak všechny její zkušenosti, zájmy a radosti spojuje ve všech mých činnostech.
Šárka vystudovala VŠE v Praze a pracovala přes 20 let v soukromém sektoru na manažerské pozici. Před 15 lety začala v Děčíně organizovat nejprve mimoškolní aktivity v oblasti jazykového vzdělávání a následně se stala spoluzakladatelkou první Montessori základní školy v Ústeckém kraji.
„Jako dítě jsem chodila do školy moc ráda. Pocházím z učitelské rodiny, ve škole jsem vnímala přívětivou atmosféru. Učitelé mě respektovali, dávali mi najevo svou náklonnost, nepocítila jsem neúspěch. Mám dva dospělé syny a hodně mě mrzelo, že neměli možnost školu vnímat tak, jako já. To byla moje motivace pro založení soukromé školy v Děčíně. Mojí prioritou je, aby se děti v naší škole cítily spokojeně, těšily se do Světa a učení je bavilo.“
Šárka je spoluzakladatelka naší školy a po jejím boku stojí pevně celou dobu její existence. Je to duše našeho Světa, která má tendenci se stále rozvíjet a posouvat vpřed.